LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peristiwa ...



Salam :) Heyh y'all . Pagi pagi bute ni aku nak becerita ni , orang lain waktu ni tengah dibuai mimpi enak enak , aku duk menatap lappy lagy . Aishh =.= Aku na share satu peristiwa ni lah dekat korang , takdela gempakk sangat cerita die , tapi bagi aku peristiwa yang RIMASS dan aku tak boleh nak lupa :D


Ceritanya macam ni , mase aku dalam tempoh belajar dekat UiTM hari tu , time final exam lahh , aku dengan roomate aku , member sekelas aku dua orang ( nama digelapkan ...hehe ) memang mengalami masalah stress , tension tahapp kritikal ah . Bukan ape , final exam kott , dahla carry mark rendah , terpakselah kami kamii ni berhempas pulas , berWrestling na buad yang terbest untuk final exam ni . Hehe ..


Tapi yang paling tak sedor diri nak final exam tu , aku dan 3 lagy member aku iaitu jeng jengg jeng .... umie , myra n daia ( name manje bukan name sebenar ..hehe ) Al-maklumlah , kami bertiga ni memang tak kador ke diri na exam , boleh pulak enjoy enjoyy . Aishhh =.= ( lingkuplahh result derr .. )


Enjoy yang dimaksudkan tu macam pergi bandar na shopink shopink ( padahal kat Dungun tade pape unn .. =.= ) jalan jalan cucii kaki , HAHA ! And pekara harus mase pegi bandar tu , kiteorang pegi KAROK ! Hoyeh ! >.< Sekali karok memang tak engat orang sebelah lahh . Suare tadela sesedap mane , alahh .. setakat suare Agnes Monice je kiteorang ni , muhahaha ! 


Ahaa..time karok nilahh peristiwa dan cerita bermula . Wahh ..suspen ciott ! >.< Aku mase ni dah tibai 15 lagu dengan member aku , lepas habis tu kiteorang pegila lepak bilik jamban ( tempat nyanyi laa =.= ) member aku yang lain . Then , aku nii memang na nyanyi lagy , nak buad naye , dieorang pilih lagu Cintaku 100% untuk acara penutup ( gilee bapakkk ! ) Bungukss betul budak budak ni . Nak ending gempak konon . Ape nak kate , gelek jela dalam box tu . HAHA ( taleh bayangg =.= )


Aku tadela gelek gelek ( burok bebenorr =.= ) aku nyanyi jela . Microphone ade dua je , yang nyanyi 7 orang . HAHA . Memang best ahh . Aku sayang korang ketad ketad lahh , korang member aku palenggg sporting atas muka bumi Tuhan ni . HEHE ( lari tajuk...ahakzz >.< ) Then ade mamat duduk bilik sebelah boleh nampak orang sebelah through cermin tau . Dahla toleh toleh je nampak aku dulu ( aku palengg besar =.= .. siott ) Duk tenung aku je . Ape hal dohh mamat tu pandang-pandang ( boleh pandang-pandang , jangan pegang-pegang .. haha .. nyanyi lak ) Sikit-sikit senyum tersipu malu . Euuww ! Ape kau nak sebenarnye dude ? Erghhh ~


Aku bisik bisik lah kat member member aku ni cakap pasal mamat tu . Kiteorang pun abes abes lagu je , terus cepat cepat nak blahh ! Homaigosh ! Dieorang keluar macam lipas kudung . Aku ni terkial kial kat belakang . Kurang aja tinggal aku =.= Aku last keluar , sambel sambel cek beg aku , tiba tiba mamat tady depan mate aku sambel depakan tangan die ! Oh damn ! Pe kau nak nihh syialll =.=


Ini antara dialog aku ngan dia :


Aku : Eh ! Tepila ..
Mamat Tu : Nanti lah dulu..
Aku : Nak ape ? Org nak balek ah !
Mamat Tu : Awalnye..jom ah nyanyi lagu se dua ngan saya..
Aku : Eh ! Tape..nak balek dahh ..
Mamat Tu : Yeke? Urmm..nak no boleh? Awak cute arr..
Aku : Hah? Takla ..butee eh? Dahla..
Mamat Tu : Ala..bolehlah..Kalau tak saya tahan awak dekat sini ( oi ! ko polis ke ape nak tahan tahan aku )
Aku : Hah? Nak ape ni? Ape yang bolehh?
Mamat Tu : No awak lah ..
Aku : Eh ! Nanti ade orang marah . Sorry..
Mamat Tu : Takpo takpo..saya nak kawan dengan awak jah .. ( geliii .. =.= )
Aku : Ha..yelahh ( aku pun bagy lah , mau die tahan aku lame lame kat situ , naye wehh naye .. )


Aku pun cerita lah pasal semua semua kat member aku , dieorang gelak . Kurang asam keping punyer member =.= Bukan nak kesian simpati kat aku nii . Aihhh =.= Naseb naseb .. Lepas tu mamat tu pun dok kol aku , msg msg .. Eeee ! Dahla wehh . Aku tak suke ko lahh ! Korang jangan pikir aku ni cepat benci orang ke tak , bukan .. Aku ni cepat rimas kalau orang dok pakse pakse aku msg dgn die . Eee ! Tolong la wehh , annoying ah =.=


Mamat tu siap luahkan lagi perasaan die kat aku . Halah aihh =.= Ape kena lah die nii . aku dah cakap aku dah ade ehem . HAHA Degil betul . Cakap aku tipu lah , hapelah . Eh eh ..ko sape lak nak judge judge aku . Kenal pun ta sampai seminggu =.=


Then die dok texting aku , kol aku , aku serahkan je dekat member aku soh reply kan dan tolong jawabkan kol . Ehh .. malas aku na melayan orang tak paham bahasa pahang ni . HEHE . Tapi sekarang mamat tu dah tade dah kol kol aku , msg msg bagai semua dah . Yelahh .. aku guna cara aku , iaitu ... asal die kol , MATIKAN ! asal die msg , BUAD BODO ! hahaha ! Kejam kejamm .. Lantaklahh . Aku rimass =.=


So ..itu jelah peristiwa nye . Bapak panjang ulasan aku pagi ni . Lalalala ~ :P Peristiwa yang jadi kenangan sepanjang aku belajar dekat UiTM Dungun untuk semester 1 2010 :) Kalau teringat je pasal ni ... aku gelak je . Hahahaha !





No comments:

Post a Comment

Leelou Blogs
Blogger Tricks