LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kekurangan Sumber Air Membuatkan Empunya Diri Nak Mencarut :)





Salam readers :) Aku nak memulakan menulis entry ini dengan lafaz Bismillah dulu. Yelah , amet berkat dulu , mane tahu kejab kejab lagy sedap sedap menulis , TERcarut pulak :P Aku rasa mcm malang menimpa aku je seminggu ni . Berderet deret masalah datang . Lepas datang dah settle , datang pulak masalah baru . Naseb nasebb .... 





Yeahh ! Baru aku teringat. Naseb aku ni dah macam sudah jatuh ditimpa batu blok =.=  Kalau ditimpa tangga ok lagy , tadela pedih sangat , ini tahap batu blok , memang Pehhh Pehh lahh >.< Ha..tengok ! Aku meleret leret lagy =.=

Masalah yang menghantui tidur malam aku dua hari ni adalah sumber air dekat satu daerah  ( daerah wehh bukan kampung =.= ) dilanda air TAK ADA LANGSUNG ! Ciott =.= Aku nak mandi pakai ape bunguk =.=

Ini adalah gara gara pembinaan longkang besar atau pun parit , atau apa apa jelah yang die korek korek tanah tu, dekat IPD yang hampir nak siap . Nak menambahkan best lagi , IPD tu dekat jee ngan rumah aku. Memang the best lah =.=

Aku rase macam nak maki hina je pekerja pekerja dekat situ . Mane taknye , buad keje lambat na mampuss =.= Dahla korang punye kerja mengganggu jalan raya orang . Wehh ,  tolong ahh cepad kan kerja kerja korang tuh =.= Korang tak mandi , tak solat tak apa . Tapii .. satu daerah suffering tak ada air gara gara kerja korang yang buad terhegeh hegeh macam mintak kena hempok kepala ngan orang kampung =.=

Kang aku maki kang kurang pahala , baik aku bebel sampai sini je . Hari pun dah magrib . Aku nak pi cari air nak wudhuk . Kalau tak ada , terpakse aku g luar rumah , cari tanah tayamum =.= Sekian ...

P/S : Sedikit tenang ^.^ 





2 comments:

Leelou Blogs
Blogger Tricks