LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pertama Kali Selama 20 Tahun : Aku Beraya Tanpa Ma dengan Abah :'(




Assalamualaikum semuaa :) Lama sangat sangat dan sangat aku tak update blog ni .. Hurm  , kesian pulak blog ni sorang sorang jek takde sape nak teman die . Huhh ( Mood sedih )
Ok aku nak nak luahkan perasaan aku ( err .. tibe tibe jek nak nanges )










Selama aku hidup 20tahun ni , tak pernah lagi aku beraye tanpa ma ngan abah aku . Bukan sebab dieorang takde , tak tak takk , jangan salah paham . Dieorang pergi mengerjakan umrah , raye kelima baru balek :'( Mungkin bagi korang itu biase  , tapi bagi aku ? 
Dari kecik sampai ke besar ni aku sambut raya dengan dieorang , mane mane pun mesti kena same . Dan lagi satu aku tak pernah raya dekad kampung aku sendiri , sebab tak meriah macam dekad kampung ma aku dekad Muar :'(












Pergh ... kalau ikut kan hati aku ni aku nak jek balek sendiri dekad kampung ma aku tu , masalah nye rase tak semangat nak raye even sepupu sedare ramai takde ma ngan abah ....
Ye .. aku manje , korang cakap lah pape , aku terime ..










Aku tak dapat bayang mase raye pertama tuu  !! Ingat lagi, ma cakap ''cubalah belajar raye sendiri tanpa kiteorang . Nanti kiteorang dah takde kau sendiri sendiri jugak kan ? Kau dah besar lah , dah boleh jage diri dah , takpayah kiteorang tengok2 kan dah ... '' Ape mak nii ..... taksuke lah cakap macam tuu .. :'(


Ye , aku paham , tapi... entahlah , manje sangat aku nii , padahal kakak aku ade , abang dengan adik aku ade sekali .. Kenape tak raye dengan dieorang ? Aku nak tapi sedih , mesti tak meriah . Serius tak meriah nanti ! 










Naseb baek kawan kawan aku ade , adelah jugak offer ajak aku sekali raye dekad kampung die . Sedihnye ... Lagi aku jeles tengok die ngan family die ,lagi lagi dengan nenek die .. Aku nenek ngan atok belah ma ngan abah dah lame takde .. Dieorang dah tinggalkan aku mase aku kecik lagi . Sekarang ni ma ngan abah pulak nak tinggalkan aku kejap . 










Mungkin lah aku beranggapan dieorang cuba nak ajar aku berdikari tanpa dieorang , mase paling sesuai hari raye lahh .. Hurm.. aku cuba kuatkan semangat aku .. :'(







No comments:

Post a Comment

Leelou Blogs
Blogger Tricks